نهادهای آموزشی
وبلاگ علمی و تفریحی
جدیدترین نرم افزار ها , مطالب و مقاله های مهندسی
تبلیغات
درباره ما


حامد هاشمی ٍ با سلام این وبلاگ جهت ارتقاء دانش فنی مهندسی ایجاد شده است مطالب و مسائل متفرقه صرفآ جهت کاهش یکنواختی وبلاگ است هر مطلبی که فکر کردید در شآن این وبلاگ نیست گزارش دهید هر مطلبی که فکر میکنید به قوم یا قبیله ای بی احترامی شده گزارش دهید هر مطلبی که برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است گزارش دهید با تشکر
ایمیل : hamedhashemiii@yahoo.com
نویسندگان
ساعت
اطلاعات

نهادهای آموزشی



 

در مقطع پیش دبستانی 9 هزار مربی و معلم در 5 هزار باب مركز پیش دبستانی به تربیت 150 هزار دانش آموز مشغول هستند. اما در مقاطع دبستان تا پایان دبیرستان تا سال 1997میلادی یعنی پیش از تغییر نظام آموزشی تركیه از سیستم آموزشی 11 ساله (3+3+5= دبیرستان + راهنمایی+ دبستان) به سیستم (3+8= دبیرستان + ابتدایی) وضعیت بدینصورت بوده است كه 7 میلیون دانش آموز ابتدائی در بیش از 50 هزار دبستان، 3 میلیون دانش آموز راهنمایی در 9 هزار مدرسه و 2 میلیون دانش آموز متوسطه در 5 هزار دبیرستان به تحصیل مشغول بوده‏اند.

همچنین در یكهزار باب مدرسه فنی و حرفه‏ای دورة راهنمایی حدود 500 هزار دانش آموز و در بیش از 2500 باب، مدرسه فنی و حرفه‏ای دورة متوسطه حدود یك میلیون دانش آموز به تحصیل اشتغال داشته‏اند. لازم به ذكر است بنا بر آمار مندرج در مطبوعات تركیه هر ساله 5/1 میلیون نفر به جمع دانش آموزان این كشور افزوده می‏شود، بطوریكه باید برای این عده 12250 باب مدرسه جدید آماده شود، از اینرو به علت افزایش جمعیت و نبودن مدرسه، مسئولان ناچار شده‏اند در 10333 مدرسه سیستم آموزش دو نوبتی را به اجرا درآورند.

نهادهای آموزش مذهبی

آموزش مذهبی در تركیه در سه رده دانشكده الهیات، مدارس قرآنی و مدارس مربوط به آموزش طلاب و وعاظ (مدارس امام خطیب) ارائه می گردد.

همه این مدارس از دهه 50 به بعد گسترش یافته‏اند. در حال حاضر مجموعة گروههای الهیات در 18 دانشگاه تركیه ایجاد شده است. در مجموع 4925 مدرسه قرآنی وجود دارد كه دارای 5295 مدرس، 176892 طلبه و 52028 دانش آموز در كلاسهای شبانه هستند. شمار كودكانی كه در دوره‏های تابستانی این مدارس درس می خوانند به 443،326،1 نفر می‏رسد. حقوق و مزایای مدرسین با دولت و تأمین سایر هزینه ها با خودمدارس است. مدارس امام خطیب نیز تا پیش از اجباری شدن 8 سال آموزش ابتدائی شامل بیش از 500 باب مدرسه آموزش دینی دوره راهنمایی با 300 هزار دانش‌آموز و بیش از 400 مدرسه آموزش دینی دوره متوسطه با 200 هزار دانش‌آموز بوده‌اند. لازم به توضیح است در این مدارس علاوه بر دروس مدارس عمومی، دروس عربی، قرآن، مسائل و احكام مذهبی تدریس می گردد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,